tatarczuk tatarczuk tatarczuk tatarczuk tatarczuk
tatarczuk tatarczuk tatarczuk
2009-03-18 News 12

01.08.2015

W związku z nawiązaną współpracą z firmą WegaTravel oraz pracami polegającymi na wrdożeniu systemu internetowej sprzedaży biletów, informujemy iż do czasu zakończenia konfiguracji systemu z "warunkami przewozu" można zapoznać się poniżej:

REGULAMIN
 
SPIS TREŚCI:
 
 1)   Postanowienia ogólne
 2)   Przewoźnik
 3)   Pasażer
 4)   Bagaż
 5)   Bilet
 6)   Rezerwacja przedsprzedaż biletów
 7)   Zwrot biletu
 8)   Cennik
 9)   Reklamacje
10)  Postanowienia końcowe                                        
 
Pobierz: Regulamin.doc
 
1 POSTANOWIENIA OGÓLNE
1.1. Niniejsze postanowienia stanowią regulamin w rozumieniu art. 4 prawa przewozowego, który określa warunki obsługi podróżnych, odprawy oraz przewozu osób i rzeczy.
1.2. Postanowienia regulaminu stosuje się do licencjonowanych międzynarodowych przewozów pasażerskich wykonywanych przez firmy partnerskie.
1.3. Sprzedaż biletów jest prowadzona przez Przewoźnika w siedzibie firmy, za pomocą systemu sprzedaży OnLine na www.rezerwacje.tatarczuk.pl oraz bezpośrednio u kierowcy (paragon z kasy fiskalnej).
1.4. Przez użyte w regulaminie określenia należy rozumieć:
a) Przewoźnik - firma wykonująca przewóz pasażerów na podstawie licencji na wykonywanie krajowego i międzynarodowego zarobkowego przewozu osób;
b) Pasażer - osoba korzystająca z usługi przewozu na podstawie ważnego biletu OnLine, rezerwacji telefonicznej lub e-mail;
c) Bagaż - rzeczy zabierane przez podróżnego do pojazdu;
d) Bilet - dokument upoważniający do przejazdu oznaczonej w nim osoby "Nabywca" na wskazanej trasie, w określonym terminie oraz za określoną cenę za przejazd;
e) Cennik - aktualne ceny biletów za przejazd, informacje o stosowanych zniżkach i opłatach bagażowych.
      
SPIS TREŚCI
    
2 PRZEWOŹNIK
2.1. Przewoźnik jest zobowiązany do:
a) zrealizowania przewozu Pasażera i jego bagażu w wyznaczone miejsce w określonym terminie;
b) zapewnienia Pasażerom odpowiednich warunków bezpieczeństwa, higieny i wygody oraz należytej obsługi;
c) zapewnienia zastępczego środka transportu w przypadku przerwania jazdy na skutek awarii pojazdu i niemożności kontynuowania jazdy;
2.2. Przewoźnik podejmuje się dołożyć wszelkich starań, aby przewieźć Pasażera i jego bagaż w odpowiednim czasie, jeżeli taki został wyznaczony. Godziny wyjazdu i przyjazdu mogą ulec zmianie, nie są objęte gwarancją i nie stanowią części umowy przewozu.
2.3. Przewoźnik nie odpowiada za opóźnienia lub odwołania kursów z przyczyn od niego nie zależnych (np. zamknięcie granic, żywioły, utrudnienia w ruchu drogowym lub na przejściach granicznych, itp.), ani wynikające z nich dalsze, bliżej nie określone skutki.
2.4. W razie konieczności Przewoźnik może dokonać zmiany pojazdu oraz może, w sytuacjach wyjątkowych zmienić miejsca wysadzenia adresatów.
2.5. Przewoźnik ma prawo nie dopuścić do zajęcia miejsca w pojeździe lub odmówić dalszego przewozu bez konieczności zwrotu kosztów poniesionych przez Pasażera w związku z podróżą, w przypadku gdy Pasażer:
a) nie przestrzega warunków umowy przewozu;
b) znajduje się w stanie wskazującym na spożycie alkoholu lub środków odurzających (np.: narkotyki itp.);
c) znajduje się on w stanie wskazującym na to, że jest on chory, a skutki tej choroby mogą zagrażać współpasażerom;
d) zachowuje się w sposób uciążliwy dla współpasażerów;
e) nie posiada wymaganych dokumentów potrzebnych do przekroczenia granicy lub nie stosuje się do przepisów celno-dewizowych, bądź też nie został wpuszczony do kraju przez władze imigracyjne;
f) przewozi towary, które ze względu na ilość lub rodzaj wymagają dłuższej odprawy granicznej i tym samym mogą powodować opóźnienia w odprawie pojazdu na granicy;
2.6. Przewoźnik zastrzega sobie prawo do odmowy przewozu oraz zatrzymania biletu osoby, która weszła w jego posiadanie w sposób sprzeczny z obowiązującym prawem bądź przepisami Przewoźnika lub która nie jest w stanie udowodnić, że jest osobą której dane osobowe zostały wpisane na bilecie.
2.7. Przewoźnik nie ponosi odpowiedzialności z tytułu podania błędnego adresu przez Pasażera oraz zastrzega sobie prawo do odmowy dowozu klienta pod kolejny adres.
     
SPIS TREŚCI
 
3 PASAŻER
3.1. Pasażer jest zobowiązany do:
a) posiadania ważnego biletu OnLine lub dokonanej wcześniej telefonie lub e-mail rezerwacji miejsca, dokumentu upoważniającego do przekroczenia granicy (paszportu lub dowodu osobistego) oraz innych wymaganych dokumentów i zaświadczeń niezbędnych do odbycia podróży;
b) oczekiwania pod wskazanym adresem w godzinach ustalonych przez Przewoźnika w dniu wyjazdu;
c) przekazania Przewoźnikowi ważnego odcinka biletu;
d) złożenia bagażu do luków bagażowych po wniesieniu opłaty za bagaż dodatkowy;
e) stosowania się do poleceń kierowcy;
f) okazywania, na wezwanie uprawnionych służb granicznych i celnych wymaganych dokumentów;
g) podania dokładnego adresu, kodu pocztowego, ulicy, nr budynku, miejscowości, kraju, w pisowni państwa którego przewóz dotyczy;
3.2. O ile przepisy kraju docelowego i krajów tranzytowych podróży nie stanowią inaczej, dzieci do 12 roku życia muszą podróżować pod opieką osoby dorosłej. W wieku od 12 do 16 lat dzieci mogą podróżować samodzielnie, muszą jednak posiadać notarialną zgodę na samodzielną podróż podpisaną przez obojga rodziców lub opiekunów prawnych. Za wszelkie odstępstwa od powyższego, Przewoźnik nie ponosi odpowiedzialności.
3.3. Fakt nie oczekiwania Pasażera pod wskazanym adresem w dniu wyjazdu w określonym przedziale czasowym (plus/minus 10min) jest równoznaczny z rezygnacją z przejazdu.
3.4. Podróżny jest zobowiązany do zapinania pasów bezpieczeństwa w pojeździe. Przewoźnik, ani kierowca nie odpowiada za skutki podróży w nie zapiętych pasach.
3.5. W pojeździe obowiązuje całkowity zakaz palenia tytoniu i spożywania napojów alkoholowych.
3.6. W trakcie przerw w podróży Pasażer ma obowiązek przestrzegać wyznaczonego uprzednio czasu zakończenia przerwy i nie powodować przez swoje zaniedbanie konieczności wszczynania poszukiwań bądź opóźnień w odjeździe.
3.7. Pasażer objęty jest ubezpieczeniem od następstw nieszczęśliwych wypadków (NNW) Przewoźnika. Ubezpieczenia to obejmuje jedynie sytuacje, jakie mogą zdarzyć się w trakcie pobytu Pasażera w pojeździe. Wszelkie zdarzenia losowe powodujące jakiekolwiek szkody, powstałe poza pojazdem, nie są objęte tym ubezpieczeniem.
3.8. Pasażer odpowiada za wszelkie szkody wyrządzone Przewoźnikowi i innym pasażerom.
    
SPIS TREŚCI
    
4 BAGAŻ
4.1. Pasażer ma prawo zabrać ze sobą nieodpłatnie 2 sztuki bagażu:
a) jedną sztukę bagażu podstawowego o wadze do 25 kg i łącznych wymiarach (55 wys. 25 szer. 80 dług.), przewożonego w luku bagażowym,
b) jedną sztukę bagażu podręcznego o wadze do 5 kg,
4.2. Bagaż podręczny powinien być w wymiarach pozwalających na swobodne umieszczenie bagażu pod siedzeniem lub na półce, jego rozmiary nie powinny utrudniać swobody podróży pozostałym pasażerom.
4.3. Bagaż przekraczający wyżej podane wymiary będzie traktowany jako bagaż dodatkowy i będzie mógł być przewieziony za dodatkową opłatą.
4.4. Pasażer ma prawo zabrać za dopłatą drugą sztukę bagażu podstawowego przy czym łączny ciężar dwóch sztuk bagażu nie może przekroczyć 35 kg.
4.5. Przewoźnik ma prawo odmówić zabrania bagażu, jeżeli nie spełnia on wymogów określonych w niniejszym regulaminie.
4.6. Zabrania się przewozu bagażu, jak również posiadania przy sobie materiałów i przedmiotów, które mogą zagrażać bezpieczeństwu w transporcie, stwarzać możliwość wyrządzenia szkody innym podróżnym bądź Przewoźnikowi oraz narażać podróżnych na niewygody.
4.7. O zabraniu bagażu dodatkowego decyduje każdorazowo kierowca.
4.8. Przewoźnik nie ponosi odpowiedzialności za bagaże znajdujące się poza lukiem oraz za bagaż podręczny.
4.9. Każda sztuka bagażu przewożona w luku bagażowym powinna być oznakowana przez Pasażera
trwałą przewieszką z podanym nazwiskiem i adresem.
4.10. Zabrania się przewozu rzeczy, których przewóz jest niedozwolony na podstawie odrębnych przepisów.
4.11. Przewoźnik w razie uzasadnionego podejrzenia może sprawdzić, czy zawartość przesyłki bagażowej nie narusza wyżej wymienionych warunków. (podstawa prawna - art. 23 ust. 3 prawa przewozowego).
4.12. Bagaż, którego nie można przypisać do konkretnej osoby, może zostać przez kierowcę pojazdu usunięty z niego.
4.13. Kierowca nie odpowiada za pomyłki przy wydawaniu bagażu. Za pomyłkę odpowiedzialny jest ten pasażer, który jako pierwszy zabrał nie swój bagaż, oraz ponosi wszelkie konfekwencje związane z oddaniem bagażu właściwej osobie.
4.14 Pasażer ponosi przed służbami granicznymi całkowitą odpowiedzialność za przewożony przez niego bagaż podręczny ulokowany w bezpośredniej bliskości zajmowanego miejsca w pojeździe, tzn. przed, pod, obok lub za (w przypadku ostatniego rzędu) zajmowanym siedzeniem, a także na półce bagażowej nad siedzeniem oraz w swoich rzeczach osobistych.
4.15. Przewóz zwierząt w pojeździe jest dozwolony pod warunkiem, że nie powodują one utrudnienie swobody podróży pozostałym pasażerom.
4.16. Opłata za przewożony nadbagaż oraz za przewóz zwierząt jest pobierana przez załogę pojazdu w wysokości:
20 zł ÷ 100 zł / szt. w zależności od gabarytu bagażu
20 zł – pies mały (do 10 kg)
40 zł – pies duży (pow. 10 kg)
40 zł – rower, wózek inwalidzki (przy dokonywaniu rezerwacji należy zgłosić chęć zabrania)
40 zł – narty, deska snowboardowa
    
SPIS TREŚCI
    
5 BILET
5.1. Dokumentem uprawniającym do przejazdu jest ważny bilet OnLine lub dokonana telefonicznie lub e-mail rezerwacja miejsca.
5.2. Bilet jest wystawiany w siedzibie firmy, sprzedawany za pomocą systemu sprzedaży OnLine na www.rezerwacje.tatarczuk.pl lub przez kierowcę w busie (paragon z kasy fiskalnej).
5.3. Rodzaje biletów:
• bilet normalny:
Ulga: 0%
Zniżka przy rezerwacji biletów w dwie strony:
30,00 PLN (nie zależnie od trasy przejazdu)
• bilet studencki:
Ulga: 10%
Zniżka przy rezerwacji biletów w dwie strony:
od 26,00 PLN do 44,00 PLN (w zależności od trasy przejazdu) za okazaniem ważnej legitymacji studenckiej.
• bilet dla seniora 65 plus:
Ulga: 10%
Zniżka przy rezerwacji biletów w dwie strony:
od 26,00 PLN do 44,00 PLN (w zależności od trasy przejazdu) dla osób powyżej 65 roku życia, za okazaniem ważnego dokumentu tożsamości.
• bilet dziecięcy do 5 lat:
Ulga: 50%
Zniżka przy rezerwacji biletów w dwie strony:
od 130,00 PLN do 220,00 PLN ( w zależności od trasy przejazdu) za okazaniem ważnego dokumentu tożsamości.
• bilet dziecięcy od 5 do 10 lat:
Ulga: 25%
Zniżka przy rezerwacji biletów w dwie strony:
od 65,00 PLN do 110,00 PLN (w zależności od trasy przejazdu) za okazaniem ważnego dokumentu tożsamości.
• bilet urodzinowy:
Ulga: 50%
Zniżka przy rezerwacji biletów w dwie strony:
Promocja dla osób rozpoczynających podróż w dniu swoich urodzin, dotyczy tylko zakupu w jedną stronę (ważna za okazaniem dokumentu tożsamości).
• bilety "Stały Klient" rabat 5-23%:
Ulga: 5-23%
Zniżka przy rezerwacji biletów w dwie strony:
od 13,00 PLN do 101,20 PLN (w zależności od trasy przejazdu) dla osób posiadających ważną Kartę Stałego Klienta, oraz za okazaniem ważnego dokumentu tożsamości.
• bilet "Stały Klient MAX" rabat 24%:
Ulga: 24%
Zniżka przy rezerwacji biletów w dwie strony:
od 62,40 PLN do 105,60 PLN (w zależności od trasy przejazdu) dla osób posiadających ważną Kartę Stałego Klienta, oraz za okazaniem ważnego dokumentu tożsamości.
a) bilet lub rezerwacja jednostronna - jest to bilet lub rezerwacja z określoną datą wyjazdu upoważniająca do przejazdu w jedną stronę od miejsca rozpoczęcia podróży do miejsca jej zakończenia;
b) bilet dwustronny zamknięty (datowany) - jest to bilet upoważniający do przejazdu w obydwie strony z określonymi datami wyjazdu w obu kierunkach oraz na określonych trasach. Bilet jest ważny od momentu zakupu do dnia w którym zakończy się ostatnia wskazana na bilecie podróż;
5.4. Bilet dla zachowania swojej ważności powinien zawierać:
a) imię i nazwisko okaziciela legitymującego się nim podczas podroży;
b) nazwę przewoźnika – sprzedawcy;
c) kwotę opłaconą za bilet;
d) pieczątkę biura (agenta) w którym dokonano zakupu;
5.5. Zmiany w bilecie.
a) wszelkie zmiany dotyczące biletu można dokonywać w miejscu jego wcześniejszego zakupu, w siedzibie firmy, telefonicznie lub e-mail.
b) zmiana terminu podróży może być dokonana najpóźniej na 2 dni robocze przed dniem wyjazdu. Zmiana terminu powoduje utratę otrzymanej zniżki. Niezachowanie terminu zmiany powoduje utratę biletu.
c) nie można odstępować biletu innym osobom oraz dokonywać samodzielnie w druku biletu zmiany jego właściciela.
d) wszelkie zmiany w bilecie dokonywane mogą być jedynie przez Przewoźnika oraz powinny być opatrzone pieczęcią i podpisem sprzedawcy biletu, niedopełnienie przez Pasażera tej formalności spowodować może utratę ważności biletu;
e) w dniu wyjazdu nie dokonuje się żadnych zmian w bilecie;
f) opłaty związane ze zmianami w biletach wyszczególnione są u Przewoźnika;
5.6. Jakiekolwiek zniszczenie biletu (zalanie, zgniecenie itp.) w stopniu uniemożliwiającym jego jednoznaczne odczytanie powoduje utratę jego ważności.
    
SPIS TREŚCI
           
6 REZERWACJA PRZEDSPRZEDAŻ BILETÓW
6.1. Rezerwacja biletów możliwa jest najwcześniej na 2 miesiące przed dniem planowanego wyjazdu.
6.2. W siedzibie firmy Przewoźnika prowadzi się rezerwację miejsc telefonicznie lub e-mail oraz zakup biletu.
6.3. Dokładne informacje na temat opłat oraz miejsc rezerwacji dla wszystkich biletów znajdują się w siedzibie firmy.
6.4. Decydując się na zakup biletu pasażer wyzaża zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych oraz komunikację za pośrednictwem poczty elektronicznej w celach związanych z realizacją zamówień, zgodnie z "Ustawą o ochronie danych osobowych" z dnia 29,08.1997r (Dz. Ust. Nr 133 poz. 883).
    
SPIS TREŚCI
                            
7 ZWROT BILETU
7.1. Bilet może być zwrócony w siedzibie firmy lub u kierowcy pod warunkiem, że blankiet biletu nie jest uszkodzony i dołączono do niego paragon z kasy fiskalnej (jeżeli sprzedaży dokonano przy jej użyciu).
7.2. Rezygnacja z przejazdu, z potrąceniem 10% ceny biletu, może nastąpić w terminie do czterech dni przed datą wyjazdu. Przy rezygnacji późniejszej niż 4 dni potrącenie wynosi 50% ceny biletu. Wyjątek stanowią grupy, dla których ustala się indywidualne zasady. Zwrotu należności dokonuje kasa, w której bilet został zakupiony.
7.3. W przypadku niewykorzystania jednego kierunku jazdy dla biletu dwustronnego, zwrotowi podlega różnica cen biletu dwukierunkowego i jednokierunkowego, przy zachowaniu zasad tak jak w pkt. 7.2.
7.4. Zwrotowi nie podlegają należności za odcinki krótsze niż przejazd w jedna stronę oraz w przypadkach, kiedy podróżnego usunięto z pojazdu z jego winy.
7.5. Nie podlegają zwrotowi należności za:
a) bilet zniszczony w stopniu uniemożliwiającym identyfikacje biletu;
b) bilet zagubiony, skradziony;
c) bilet niewykorzystany, jeżeli rezygnacja z jego wykorzystania została zgłoszona w dniu odjazdu pojazdu, podobnie w przypadku rezygnacji z biletu w części dotyczącej niewykorzystanego przejazdu;
d) bilet niewykorzystany, po upływie terminu jego ważności;
e) zmiany w biletach stosuje się z potrąceniem 15% wartości biletu;
7.6. Potrąceń z zapłaconej ceny biletu nie stosuje się, jeżeli podróżny odstąpił od umowy przewozu
z przyczyn występujących po stronie Przewoźnika.
                     
SPIS TREŚCI
                     
8 CENNIK
8.1. Cena biletów określana jest na podstawie cennika obowiązującego w dniu sprzedaży biletów. Bilety zakupione w Polsce lub poza granicami Polski opłacane są w złotówkach lub euro, wg cenników dostępnych w siedzibie firmy oraz u kierowcy.
                         
SPIS TREŚCI
           
9 REKLAMACJE
9.1. Wszelkie zgłoszenia reklamacyjne związane z realizacją umowy przewozowej należy kierować listownie na adres Przewoźnika, pocztą elektroniczną lub za pośrednictwem kierowcy, u którego został zakupiony bilet.
9.2. Reklamacje mogą być zgłaszane w okresie do jednego miesiąca od zaistnienia okoliczności, która jest przedmiotem reklamacji. Przy zgłaszaniu reklamacji niezbędne jest opisanie zaistniałych okoliczności, wnoszone zastrzeżenia, ewentualnie doznane szkody i związane z tym roszczenia, itp. Do każdego zgłoszenia reklamacyjnego należy dołączyć bilet lub jego kserokopię. Przewoźnik zastrzega sobie termin rozpatrywania reklamacji do 30 dni licząc od daty jej otrzymania.
9.3. Przy szkodach osobowych i bagażowych osobą uprawnioną do składania reklamacji i wnoszenia roszczeń jest Pasażer, a w szczególnych okolicznościach - jego następca prawny.
9.4. Reklamacje dotyczące bagażu przewożonego w luku bagażowym można składać tylko w chwili jego wydania bezpośrednio osobie wydającej bagaż. Fakt zgłoszenia reklamacji winien zostać potwierdzony przez załogę w bilecie Pasażera.
9.5. Bagaż nieodebrany przez Pasażera, o ile nie zawiera środków psujących się, będzie przekazany do przechowania na okres nie dłuższy niż 2 miesiące. Koszty przechowania bagażu ponosi Pasażer. Jeżeli Pasażer nie zgłosi się we wskazanym wyżej terminie zawartość bagażu zostanie zlicytowana lub przekazana na inne cele.
9.6. Przedmioty pozostawione przez Pasażera w pojeździe w wyniku nieuwagi lub w innych okolicznościach nie są objęte ochroną i odpowiedzialnością Przewoźnika.
9.7. W przypadku utraty bagażu z winy Przewoźnika, maksymalna wysokość odszkodowania dotycząca opłaconego bagażu nie może przekroczyć 300,00 PLN lub równowartości tej kwoty w EURO. Bagaż o wartości przekraczającej 300,00 PLN powinien być ubezpieczony przez Pasażera na jego koszt.